Herr Lidström

I fredags gick jag på min första hockeymatch i Västerås, VIK mötte Mora. Modo är ju det enda laget i mitt hjärta, men det vore väldigt kul om Västerås skulle gå upp i Elitserien (begreppet SHL har jag ännu inte anammat) och därmed ge mig ett par chanser att se Modo i Västerås nästa säsong 🙂 Matchen var helt okej och Västerås vann, dock var den absoluta höjdpunkten att springa på Nicklas Lidström i pausen. Han var supertrevlig – i de två sekunder jag lyckades prata med honom. Herr Lidström är ju en legend, framröstad till världens bäste back cirka 7000 år i rad och jag kommer aldrig att glömma när han gjorde det avgörande målet i OS-finalen i Turin 2006. Minns den matchen lite extra eftersom jag dagen efter skulle genomgå min ryggoperation och var rätt bitter över det, men OS-guldet gjorde mig lite gladare.

lidstrom

hockey

En reaktion på ”Herr Lidström

  1. Men så kul och häftigt att träffa Lidström! Fin bild. Och ditt OS-minne där han spelade stor roll och gjorde dig lite gladare är ju speciellt! Faktum är att jag bara härom veckan tänkte på det du gick igenom då . Tror det beror på att en Umeåläkare ska operera mitt öga ”inom kort” PS. Jag har heller inte anammat SHL.

Kommentera

