Bryssel

Känner mig något trött men glad efter ha varit på en tvådagars visit i Bryssel tillsammans med nätverket Stures alumner. Ett ganska kort men intensivt besök vilket passade mig perfekt, har ju varit i Bryssel ett par gånger tidigare. Den politiska nörden i mig trivdes som fisken i vattnet bland alla välbekanta ansikten. Förutom att besöka parlamentet gjorde vi studiebesök på Svenskt Näringsliv och ECIPE bland annat. Värd för tillställningen var parlamentarikern Christofer Fjellner och den karl’n imponerar alltid på mig med sin förmåga att tala om EU-frågor på ett sätt som aldrig blir tråkigt. Att hans hjärtefrågor är frihandel och ett gränslöst Europa gör ju inte saken sämre, jag kommer att kryssa honom den 25:e maj då det är dags för val och det tycker jag att ni också ska göra 🙂

Annars var det bästa med resan att få träffa alla vänner från förra årets Stureakademi igen, samt lära känna ett gäng nya, intressanta personer. Som alltid blir det roliga diskussioner när vi ses.

Bild 005Möte med Brussels Network

Bild 012

Glada Sturealumner utanför parlamentet

Bild 010

Träffade min vän Stina inuti parlamentet och fick en smygtitt in i S-högkvarteret, sedan tog vi en cola och diskuterade blocköverskridande överenskommelser 😉

namnteckning

Kommentera

