God retrojul

Äntligen julefrid! December är för en föreningsaktiv människa en rätt fullspäckad månad då det ska avverkas julavslutningar, glöggmingel och liknande trevligheter, så tiden har inte riktigt räckt till för att hinna fynda så mycket julsaker till lägenheten. Som tur är var jag förutseende nog att ropa in en låda med fina tomtar på en gårdsauktion i somras (sommartid kan man verkligen fynda drösvis av fina retro-julsaker på auktioner), och så har jag fått två fina ljusstakar som liknar de klassiska Liljan-ljusstakarna av snälla Christina som hade sett mig sukta efter sådana i något blogginlägg. Med andra ord, det lönar sig att tala om för hela världen att man tacksamt tar emot fina 50-talssaker 🙂

Just nu befinner jag mig uppe i Norrlands skogar, sörplar Zeunerts julmust och inväntar mammas saffranspannkaka, men bjuder på ett par bilder från mitt färgglada kök i Västerås.

image
image

Nedan syns två av höstens fynd, en stringhylla och en telefonhylla, som äntligen har letat sig upp på väggarna och fyllts med auktionsfyndade tomtar.

image
image

En riktigt god retrojul önskar jag er alla!

Kommentera

