Gavel 25

För ett par månader sedan öppnade en ny retrobutik i Västerås med namnet Gavel 25. Riktigt kul förstås, och ännu bättre är det faktum att den ligger på ”min” sida av stan – på Klockartorpet vilket innebär lagomt promenadavstånd. Jag var där idag och spanade på ett soffbord som jag kikat på ett tag (syns på bilden nedan). Just nu tjänstgör mitt Lövbacken-bord framför soffan men det är lite väl litet, och det jag hittat på Gavel 25 är precis lagom stort, lagom höjd och rätt stil. Ja, varför tvekar jag, kanske blir ett köp till veckan.

Butiken har en bra blandning av teakmöbler, porslin, keramik, textil och annat fint. Kul med en butik där allt är utplockat även om det har sin charm att rota bland en massa krafs. Tycker att prisnivån är helt okej också. Extra plus för att de har öppet på söndagar, 11-16. Absolut värt ett besök och jag hoppas att fler västeråsare hittar dit.

image

image

image

4 reaktioner på ”Gavel 25

  1. En butik som jag har missat!Så synd att de hade precis samma öppettider som jag har på mitt loppis i Hallstahammar, då kommer jag aldrig ifrån. Nu syntes inte hela på fotot, men tavlan med orangea bollar på tyckte jag verkade väldigt intressant! skulle vara roligt att se hela den 🙂

Kommentera

