Vårfynd

Våren kom och loppisfynden med den. Lite smått i alla fall, är inne i en period med mer jobb, konferenser och valrörelse – och lite mindre tid till att springa på loppisrundor och auktioner. Men några vändor har jag hunnit med. Det är ganska terapeutiskt att efter en stressig dag gräva bland bråte och tråna efter fint porslin.

Bild 023
På Tradera lyckades jag buda hem ytterligare några Rosmarin-koppar till samlingen.

Vårfynd
Den fina 60-talsduken i våriga pastellfärger är också ett Traderafynd. Passar in i kökets färgskala perfekt!

Förrförra helgen var det megaloppis i ABB Arena. Megamycket folk och jag hann dessutom med en snabb lunch med ett gäng från retrobloggnätverket, trevligt.

image
Fyndade några galongalgar med nitar.

image
Och så hittade jag en finfin telefonhylla som ska få en omgång teakolja.

I morgon bär det av till Göteborg vilket ska bli riktigt kul – och på söndag när jag är back in town ska jag för första gången på ett bra tag ta mig tid att gå på Effectas auktionsvisning 🙂

Kommentera

