Idag blev jag förälskad – och gick plus…

Efter det bästa Sverigemötet ever i Göteborg gjorde jag mitt planerade besök på Effectas söndagsvisning i dag. Och det sa pang därinne. Blev förälskad i ett av objekten och nu har jag lagt ett bud så högt som jag vågade. Vi får se i morgon om det räckte.

image

Annars gick jag faktiskt plus i dag. Besökte äntligen den lilla butiken på Rekylgatan som köper och säljer en del retroporslin. Trots att jag bor ett stenkast därifrån har jag inte varit där förrän i dag. Massorn av prylar trängdes på en liten yta. Jag sålde två burkar som jag helt enkelt inte har plats för (min princip en pryl in – en ut försöker jag hålla). Något köp blev det inte.

image

Den här brickan fyndade jag för ett tag sen på Brödet och fiskarna. Charmig sak med gamla bryggerietiketter.

Kommentera

