Elsa Billgren på Bokens dag

Gjorde ett besök på Bokens dag på Västmanlands Teater i eftermiddags. Eftermiddagen inleddes med två ganska intressanta föredrag, men det var nummer tre som lockat dit mig, nämligen…

20141014-220007-79207075.jpg

Elsa Billgren. Känd bl.a. som inredare i Äntligen hemma. Jag har följt hennes blogg i flera år och alltid gillat hennes stil skarpt, allt från de röda lockarna till alla tjusiga vintageklänningar. Föreläsningen handlade om hennes bok ”Inred med vintage” och hon gav en massa tips på allt ifrån hur man skapar en snygg tavelvägg till fynd man inte tänkt på att man borde fynda på loppis. Uppfattar att hon har en ganska bred smak och de flesta kan nog hitta något kul tips i boken. Publiken bestod mest av pensionärer medan hennes språk kunde jag känna riktade sig lite mer till en yngre publik. Men jag hoppas hennes budskap om att ta vara på saker och våga se nya användningsområden i dem gick hem.

20141014-220240-79360298.jpg

Efter föreläsningen blev det boksignering och fotografering och jag ville självklart föreviga mötet med min stilförebild 🙂 Hurtigare och käckare kvinna får man nog leta efter. Ett riktigt energiknippe. Megatrevlig. Snygg som sjutton är hon också.

20141014-220832-79712433.jpg

20141014-221150-79910096.jpg

Har tänkt köpa boken tidigare men det har inte blivit av, så nu slog jag till och fick den signerad dessutom. Nöjd!

Postat i Okategoriserade

2 reaktioner på ”Elsa Billgren på Bokens dag

  1. Alltid lika roligt med föreläsningar och shower. Just henne har jag också någon slags fascination för även om jag inte har nåt egentligt intresse i just vintageprylar som ni 😉 Men hon verkar vara en riktigt härlig person!

    Ha det fint, Angela

Kommentera

