Fossil

En gång är ingen gång. Två är början till en samling.
Lite så resonerar jag med mina retro-inköp. Senaste fyndet som innebar början till en samling är en riktigt snygg UE-vas. Fossil heter den. Lill-Fossil kallad då jag hade en större variant sedan tidigare. Fantastiska Mari Simmulson ligger bakom dessa vaser som tillverkades 1953-54.
Exakt hur många storlekar som finns vet jag inte, men det existerar åtminstone en stor golvvas samt en minivariant på 11 cm som jag ännu inte har i min ägo. Köper gärna om någon har till salu!
Tycker denna serie är grymt snygg och passar i princip överallt i hemmet. Prisvärda är de också, när jag budat hem mina på nätauktion har priserna inte rasat iväg direkt. Och det tackar man ju för.

20141102-191618-69378601.jpg

20141102-191619-69379056.jpg

En reaktion på ”Fossil

Kommentera

