På fyndjakt i ABB Arena

Varje vår arrangerar VSK Bandy en megaloppis i ABB Arena. Varje år är det miljoner Västeråsare som trängs bland borden, och varje år är jag där och nosar efter retroprylar och annat kul.

Som alltid gäller det att komma tidigt, innan de officiellt öppnar. Det tar nämligen inte lång tid innan man knappt kan röra sig framåt i trängseln.

20150322-204252-74572580.jpg

Utbudet av retroprylar i förhållande till mängden leksaker och barnkläder var inte enormt, men några fynd gjorde jag i alla fall:

20150322-211512-76512265.jpg

Roligaste fyndet var en rulle blommig 70-tals originaltapet för en femtiolapp. Lurar på om jag ska sätta upp den i hallen, eller kanske som fondvägg i sovrummet. Vi får se.
En fin adventsstjärna från 50-talet la jag också vantarna på, till det facila priset 20 kr.
Champagneglas hade jag faktiskt inga sedan tidigare, och det är ju himla tråkigt när man vill dricka champagne, så nu slog jag till på fyra stycken för 15 spänn. Inte så retro men allt man äger måste ju inte vara det 🙂
Med på bilden är även den fina kudden som jag plockade upp på Hemtex på vägen hem.

20150322-212419-77059675.jpg

Sedan har jag äntligen köpt en riktig kamera. Gillar ju att fotografera och vill ta bättre bilder till bloggen och instagram. Har bara provat lite hittills men kvaliteten verkar vara bra. Smidig och snygg som tusan är den också. Nästa vecka får den följa med till New York – flyget går på fredag och jag är minst sagt laddad 🙂

Kommentera

