Grodor till salu

Gick på Effectas söndagsvisning idag. Var mest nyfiken på den stora grodsamlingen som auktioneras ut imorgon. Det fanns säkert över tusen grodor i olika former, färger, material och storlekar. Porslinsgrodor, sparbösse-grodor, mjukisgrodor, trädgårdsgrodor, glasgrodor, tekannor med grodmotiv… ja jisses. Det är det här som är så roligt med auktioner, fantasin väcks ofta till liv när man funderar på historien bakom alla dessa grodor. Uppenbarligen har någon samlat på sig alla dessa grodor. Men vem? En äldre dam? En yngre dam? En ensam herre? En hel familj? Jag vet inte. Kanske är det från ett dödsbo, ofta är det ju det på auktioner. Kanske från någon som samlat hela livet. Lagt mycket tid och pengar på samlingen, ställt upp dem hemma i prydliga rader, på hyllor… och så auktioneras allting bort i ett enda svep. Ja, jag tycker det är fascinerande. 

   

 

På visningen spanade jag även in teakbyrån nedan, som jag tror skulle passa fint som tv-bänk i mitt vardagsrum. Bänken jag har nu är alldeles för modern 🙂 Helst hade jag ju velat ha en fungerande skåp-TV från 50-talet där man kan dra för skärmen och allt, men sådana är det ont om, och jag är rätt nojig när det gäller gammal elektronik. 

  

Hur som helst är det förnyelse på gång i vardagsrummet, till veckan kommer målaren och då ryker min Eco Revival-tapet. Tyvärr! Den är jättesnygg, men den tar över rummet lite för mycket, alla fina saker försvinner liksom in i tapeten. Så nu ska jag testa färgen Dahliavit i stället och se hur det blir. 

  

Farväl, vackra tapet! 

Kommentera

