Vintage-spaning i Gottne

För två veckor sedan köpte jag en liten bil. Inte plånboksvänligt och inte miljövänligt, men frihet kostar ibland. Vill kunna åka iväg på auktioner i obygden och långa loppisrundor utan att behöva oroa mig för hur jag ska få hem fynden. Vill kunna hälsa på min karl och vänner spontant. Någon retrobil blev det tyvärr inte, men väl en Yaris T-Sport som än så länge går som en klocka. Har kört över 100 mil i helgen, då jag och J tog en sväng upp till Höga Kusten.   Visade J några av mina favoritställen i Nordingrå. Rotsidan ett givet stopp. Väldigt folktomt så här års. Men lika vackert. Hade läst om vintageaffären Retro Trend några mil utanför Ö-vik som skulle vara riktigt bra. Och efter att ha kört runt lite i Gottne hittade vi gården i byn Hållen där ett av husen rymde en riktig skattkammare. Massor av fina vintagekläder!                 Var nära att slå till på världens finaste finklänning i spets – men jag har lovat mig själv att bara köpa kläder som sitter perfekt när jag  provar dem. Hur fina de än är, snyft snyft. Sitter den inte bra får klänningen glädja någon annan. Men till slut köpte jag en klänning i ett underbart blommigt bomullstyg (inte den jag håller upp på bilden ovan) och den prickiga blusen (som däremot fångades på bild). Sommarlängtan! Kostade sammanlagt 350 kronor. Inte dyrt alls med tanke på vad man får, och vad fina vintagekläder kan kosta på andra ställen. Så åk hit och titta och handla! Att Cathrin som driver butiken är världens trevligaste är skäl nog 🙂  Jag lär då absolut åka hit igen i sommar, och då ta mig tid att åka runt på lite loppisar i trakten.  Kommer man långväga kan det vara bra med någonstans att bo. Jag och J lyxade till det och tog in på Elite Stadshotellet i Ö-vik. Aldrig bott på hotell förut i min gamla hemstad. Men det var riktigt bra! Superfina rum och havsutsikt. Vi åt middag med ett gäng vänner på Public. Maten var OK och servicen sådär. Finns nog bättre ställen men vi hade väldigt trevligt ändå 🙂 Nu dags att runda av helgen med att kolla slutspelshockey i NHL och ladda för en vecka med mycket jobb och kommunpolitik.

Postat i Okategoriserade

Kommentera

