Ny second hand-butik i Västerås

För två veckor sedan öppnade Returbolaget – en ny second hand-butik i stan (tack Anna för tipset) och jag har förstås varit grymt nyfiken på den. Idag hade jag äntligen tid att åka dit. 
Butiken ligger på Finnslätten, Wijkmansgatan 7. Det är inte så tydligt skyltat men nedan ser ni bilder på vilken dörr ni ska spana efter. Pluspoäng för generösa öppettider på helgen! 

   
 Det var fint sorterat och flera rum med glas, porslin, keramik och lite möbler. Ägaren kände igen mig från min blogg (kul) och berättade att han letade större lokaler för att kunna ha mer möbler till försäljning. Det här var bara början! En ytterst lovande början, tyckte jag.

  
En fin Jetson-fåtölj fanns till salu. Den vore faktiskt inte helt fel att ha… någonstans… därhemma. Hm. 

  Returbolaget köper även prylar, perfekt om man vill sälja av saker för att få plats med nytt. 

Verkligen superkul att det startat en ny, välsorterad second hand i Vässan. Detta blir ett givet stopp på mina loppisrundor framöver. 

Kommentera

