Semesterplaner

Många har frågat vad jag ska göra på semestern. Oh well. Det har varit bestämt sen länge. Jag ska ligga i min gamla solstol med 70-talsmönster i min radhusträdgård och läsa biografier, deckare, facklitteratur, Nobelpristagare och inredningstidningar. Läsa något av Pär Lagerkvist och kanske något av Per Schlingmann. Vidare ska jag gräva i trädgården, plantera blommor och skörda grönsaker. Planera altanbygge. Dricka vin och grilla. Kanske måla om någon vägg och någon möbel. Bjuda hem vänner jag saknar. Åka runt runt i olika byar och tvärnita vid varje loppisskylt. Åka på gårdsaktioner i Norrland och råka bjuda högst på någon obskyr gammal pryl. Äta Ben & Jerrys. Testa några nya restauranger. Baka paj. Tvätta bilen. Se tv-serier. Lyssna på vinylskivor. Och kanske göra någon spontanutflykt. Det räcker bra va? Men innan allt detta blir det en sväng till Almedalen. 

Tänk att för första gången många år känner jag inget sug efter att resa utomlands. Inte just nu i alla fall. Jag älskar Sverige dessa månader och jag älskar mitt radhus. Vi flyttade ju in i höstas så sommaren i huset, och framför allt den lilla trädgården, har vi inte upplevt ännu. Den är full av överraskningar, plötsligt blommar pioner och för ett tag sedan hittade jag smultron. Underbart. Jag stortrivs verkligen med att bo här och ännu bättre ska det bli när lite fix och målning är klart. To be continued… 

Rosorna längs vår husvägg

Hoppas på många Perfect Days i sommar… 

Postat i Okategoriserade

Kommentera

